הממשלה אישרה שורה של מינויים בשירות הציבורי

איתי גדסי No Comments on הממשלה אישרה שורה של מינויים בשירות הציבורי

הממשלה אישרה את מינויים של מזכיר הממשלה, ראש המל"ל ומנכ"לי משרד רה"מ, הפנים, הבריאות והשיכון. משה בר סימן טוב חוזר למשרד הבריאות

צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית שורה של מינויים חדשים לצורך תפקודה השוטף. עו"ד יוסי פוקס יכהן כמזכיר הממשלה, יוסי שלי יכהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה וצחי הנגבי יכהן כיועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל. בנוסף, אושר מינויים של מנכ"ל משרד הבריאות, הפנים והשיכון. הממשלה צפויה לאשר גם את מינוי מנכ"ל משרד התחבורה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס לסערה סביב מינויו הצפוי של משה בן זקן למנכ"ל משרד התחבורה, חרף פסילתו בוועדת המינויים של נציבות שירות המדינה. "מינוי פוליטי הוא ראוי והוא אפילו חובה", אמר ראש הממשלה.

למנכ"ל משרד השיכון מונה יהודה מורגנשטרן. בעל 13 שנות ניסיון ניהולי בכיר, מתוכן 6 שנים בתפקידי מנכ"ל בפועל של החברה הכלכלית בני ברק, מ"מ מנכ"ל וסמנכ"ל החברה, ו-4 שנים נוספות בתפקיד מנכ"ל בחברת תלם. מורגנשטרן בוגר תואר ראשון בהנדסה תעשיה וניהול מהטכניון ותואר שני מאוניברסיטת חיפה.

כמו כן, מכהן משנת 2020 כדירקטור בתאגיד המים של עירית תל אביב "מי אביבים" ושימש בעבר כעמית מחקר במוסד שמואל נאמן למחקרי מדיניות לאומית.

מורגנשטרן בוגר הסמכות מקצועיות רבות, בין היתר: תוכנית העמיתים מעוז לפיתוח מנהיגות ממלכתית ורב מגזרית, קורס מנכלי"ם בחברות עירונית שע"י מרכז השלטון המקומי באוניברסיטת בר אילן, קורס דירקטור הלכה למעשה שע"י המרכז הישראלי לניהול ועוד. מורגנשטרן מתגורר בבני ברק, נשוי ואב לשישה.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף בירך על מינויו של המנכ"ל מורגנשטרן ואמר: "יהודה, הוא אחד האנשים המוכשרים והמסורים שהכרתי הוא בעל ניסיון רב, ואני בטוח כי אין טוב ממנו להוביל את המשרד בתקופה זאת. יהודה הוא דוגמה לאדם שרואה שליחות בביצוע תפקידים במגזר הציבורי, אני סמוך ובטוח בהצלחתו ואנחנו יחדיו מתחילים לעבוד כבר עכשיו למען אזרחי ישראל".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון הנכנס, יהודה מורגנשטרן מסר: "אני מודה על האמון שניתן לי להוביל את משרד הבינוי והשיכון לצד השר בעת זו. תחומי העיסוק של המשרד בכלל ונושאי משבר הדיור בפרט הינם נושאים מרכזיים ומהותיים שנוגעים לכלל אזרחי ישראל. התפקיד שלנו כמשרד נושא אחריות גדולה בתחומים רבים ומגוונים. אני יודע כי מחכה לי עבודה קשה שמתחילה ברגע זה, ובכוונתי לעשות הכל במטרה לייצר מהלכים שיביאו פתרונות יעילים לטובת כלל אזרחי ישראל".

לתפקיד מנכ"ל משרד הפנים מונה עו"ד רונן פרץ. בעל תואר ראשון במשפטים, בעל עבר עשיר ומקצועי בשירות הציבורי ומילא מגוון תפקידים במשרד ראש הממשלה וביניהם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, סגן בכיר למזכיר הממשלה, יועץ בכיר למזכיר הממשלה ועוד.

צילום: אבי אוחיון – לע"מ

במסגרת תפקידיו במשרד ראש הממשלה, הוביל תכניות ממשלתיות לפיתוח כלכלי אזורי ברשויות המקומיות, הוביל את פינוי שטח "שדה דב" לקידום ושיווק יחידות דיור, הובלת התכנית הממשלתית להתמודדות עם האלימות בחברה הערבית, גיבוש תכניות ממשלתיות וקידום תכניות רבות במסגרת הממשלה ועוד.

שר הפנים אריה דרעי ברך את רונן פרץ עם אישורו בממשלה וציין כי: "אני בטוח כי הניסיון המקצועי, אותו מביא רונן פרץ לתפקיד, יסייע בהובלת משרד הפנים והשלטון המקומי לטובת תושבי מדינת ישראל, אני מאחל לו הצלחה בתפקיד".

למנכ"ל משרד הבריאות מונה משה בר סימן טוב. בר סימן טוב בעל תואר ראשון ושני במנהל עסקים וכלכלה עם התמחות במימון ובעל ניסיון עשיר בשירות הציבורי. הוא כיהן בעבר כמנכ"ל משרד הבריאות, כציר הכלכלי בוושינגטון ובשורה של תפקידים באגף התקציבים של משרד האוצר, בהם המשנה לממונה על התקציבים.

במסגרת תפקידיו, שימש כרכז תחום הבריאות באגף התקציבים וחבר בוועדת סל הבריאות. כמשנה לממונה על אגף התקציבים היה אחראי בין השאר על תקציבי הבריאות ועסק בפתרון שביתת הרופאים וניסוח הסכם קיבוצי לרופאים במגזר הציבורי.

שר הבריאות אריה דרעי: "ניסיונו המקצועי העשיר של משה בר סימן טוב ויכולותיו המוכחות במשרד הבריאות והאוצר, הופכים אותו לאדם הנכון ביותר להובלת הרפורמות שאנו מתכוונים לקדם בשנים הקרובות במשרד הבריאות. אני מאחל לו הצלחה רבה בתפקיד".



0 תגובות